kierunki

Ukraine
studia podyplomowe

Wychowanie fizyczne dla nauczycieli

Rekrutacja na rok akademicki 2024/25 trwa !

Wychowanie fizyczne dla nauczycieli

Kierunek Wychowanie fizyczne jest skierowany do nauczycieli, którzy chcą zdobyć dodatkowe kwalifikacje w ramach nauczania kolejnego przedmiotu jakim jest Wiedza o społeczeństwie.Nowoczesny program studiów podyplomowych na tym kierunku obejmuje treści kształcenia przygotowujące do:
  • nauczania Wychowania fizycznego w szkole podstawowej (II etap edukacyjny)
      oraz
  • nauczania Wychowania fizycznego w szkole ponadpodstawowej (III etap edukacyjny)
W ramach 3-semestralnych studiów podyplomowych na kierunku: Wychowanie fizyczne uczestnicy zostaną zapoznania z wymaganiami nowej podstawy programowej i nabędą wiedzę oraz praktyczne umiejętności dla efektywnego i skutecznego nauczania Wychowania fizycznego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. W ramach studiów podyplomowych nasi uczestnicy poznają:
  • miejsce przedmiotu w ramowych planach nauczania na poszczególnych etapach,
  • podstawę programową kształcenia na II i III etapie edukacyjnym,
  • cele kształcenia,
  • treści nauczania poszczególnych etapach edukacyjnych,
  • przedmiot w kontekście wcześniejszego i dalszego kształcenia,
  • strukturę wiedzy w zakresie przedmiotu,
  • kompetencje kluczowe i ich kształtowanie w ramach nauczania przedmiotu,.

ORGANIZACJA NAUKI:

Czas trwania studiów:

  • Planowane rozpoczęcie: wrzesień 2024 r.

  • 3 semestry

  • 90 godzin praktyk zawodowych

  • 270 godzin

  • Zjazdy średnio co 2 tygodnie, tryb hybrydowy (sobota na Uczelni, Niedziela z wykładowcami na żywo przez Zoom ).

  • Studia kończą się egzaminem ustnym.

  • Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych z zakresu kwalifikacji nauczycielskich.

KOMPETENCJE ABSOLWENTA:

Absolwenci kierunku będą wiedzieć jak:

  • identyfikować zadania szkolne z celami kształcenia, w szczególności z wymaganiami ogólnymi podstawy programowej, oraz z kompetencjami kluczowymi;
  • przeanalizować rozkład materiału;
  • identyfikować powiązania treści nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć z innymi treściami nauczania;
  • dostosować sposób komunikacji do poziomu rozwojowego uczniów;
  • kreować sytuacje dydaktyczne służące aktywności i rozwojowi zainteresowań uczniów oraz popularyzacji wiedzy;
  • dobierać metody pracy klasy oraz środki dydaktyczne,
  • merytorycznie, profesjonalnie i rzetelnie oceniać pracę uczniów wykonywaną w klasie i w domu;
  • skonstruować sprawdzian służący ocenie danych umiejętności uczniów;
  • rozpoznać typowe dla nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć błędy uczniowskie i wykorzystać je w procesie dydaktycznym;
  • przeprowadzić wstępną diagnozę umiejętności ucznia.

 

Absolwenci kierunku będą przygotowani do:

  • adaptowania metod pracy do potrzeb i różnych stylów uczenia się uczniów;
    • popularyzowania wiedzy wśród uczniów i w środowisku szkolnym oraz pozaszkolnym;
    • zachęcania uczniów do podejmowania prób badawczych oraz systematycznej aktywności fizycznej;
    • promowania odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych oraz poszanowania praw własności intelektualnej;
    • kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów;
    • budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów oraz kształtowania ich kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych;
    • rozwijania u uczniów ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej oraz logicznego i krytycznego myślenia;
    • kształtowania nawyku systematycznego uczenia się i korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu;
    • stymulowania uczniów do uczenia się przez całe życie przez samodzielną pracę.


Absolwenci kierunku potrafią m.in.:

      • obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, analizować je z wykorzystaniem wiedzy pedagogiczno-psychologicznej oraz proponować rozwiązania problemów;
      • adekwatnie dobierać, tworzyć i dostosowywać do zróżnicowanych potrzeb uczniów materiały i środki, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej, oraz metody pracy w celu samodzielnego projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych, dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych;
      • rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia uczniów oraz projektować i prowadzić działania wspierające integralny rozwój uczniów, ich aktywność i uczestnictwo w procesie kształcenia i wychowania oraz w życiu społecznym;
      • projektować i realizować programy nauczania z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów;
      • tworzyć sytuacje wychowawczo-dydaktyczne motywujące uczniów do nauki i pracy nad sobą, analizować ich skuteczność oraz modyfikować działania w celu uzyskania pożądanych efektów wychowania i kształcenia;
      • podejmować pracę z uczniami rozbudzającą ich zainteresowania i rozwijającą ich uzdolnienia, właściwie dobierać treści nauczania, zadania i formy pracy w ramach samokształcenia oraz promować osiągnięcia uczniów;
      • rozwijać kreatywność i umiejętność samodzielnego, krytycznego myślenia uczniów;
      • skutecznie animować i monitorować realizację zespołowych działań edukacyjnych uczniów;
      • wykorzystywać proces oceniania i udzielania informacji zwrotnych do stymulowania uczniów w ich pracy nad własnym rozwojem;
      • monitorować postępy uczniów, ich aktywność i uczestnictwo w życiu społecznym szkoły;
      • odpowiedzialnie organizować pracę szkolną oraz pozaszkolną ucznia, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku;
      • skutecznie realizować działania wspomagające uczniów w świadomym i odpowiedzialnym podejmowaniu decyzji edukacyjnych i zawodowych;
      • poprawnie posługiwać się językiem polskim i poprawnie oraz adekwatnie do wieku uczniów posługiwać się terminologią przedmiotu;

rekrutacja krok po kroku

Skontaktuj się z nami, we wszystkim pomożemy

WARUNKI PRZYJĘCIA:

O przyjęcie na Studia Podyplomowe mogą ubiegać się osoby, które ukończyły studia wyższe I lub II stopnia. Rekrutacja odbywa się bez egzaminów wstępnych. Ze względu na ograniczoną ilość miejsc, o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe jest złożenie kompletu dokumentów.

Krok 1

Wypełnij FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY lub skompletuj wszystkie wymagane dokumenty i dostarcz je do Biura Rekrutacji. Możesz to zrobić: osobiście, za pośrednictwem osoby trzeciej, pocztą tradycyjną na adres Uczelni (z dopiskiem Biuro rekrutacji),

Krok 2

Następnie otrzymasz login i hasło do Wirtualnego Dziekanatu ( gdzie znajdują się informacje o opłatach, planach zajęć, ocenach z egzaminów oraz ważne ogłoszenia).

Wymagane dokumenty:

  • kwestionariusz osobowy – pobierz
  • oświadczenie o zapoznaniu się z regulaminem pobierz
  • RODO pobierz
  • umowa o naukę pobierz
  • ksero dyplomu ukończenia szkoły wyższej
  • 2 zdjęcia ( 35mm x 45 mm )
  • zdjęcie w wersji cyfrowej
  • opłaty wpisowe 50 zł można  dokonać na nr konta
    (SANTANDER  31 1090 1476 0000 0001 3246 2352)

formularz zgłoszeniowy

program

W ramach modułu I w trakcie zajęć omówione zostaną m.in. treści takie jak:

  1. Historia kultury fizycznej
  2. Organizacja i prawo w sporcie
  3. Organizacja i zarządzanie sportem
  4. Organizacja imprez sportowych i rekreacyjnych
  5. Anatomia i fizjologia rozwoju człowieka
  6. Rozwój fizyczny i sprawność fizyczna
  7. Teoria wychowania fizycznego (aktywność fizyczna)
  8. Pierwsza pomoc przedmedyczna
  9. Teoria i metodyka piłki nożnej
  10. Teoria i metodyka koszykówki
  11. Teoria i metodyka piłki siatkowej
  12. Teoria i metodyka piłki ręcznej
  13. Zabawy i gry ruchowe
  14. Teoria i metodyka gimnastyki
  15. Teoria i metodyka lekkoatletyki
  16. Nowoczesne formy aktywności fizycznej z elementami rytmiki i tańca
  17. Bezpieczeństwo w aktywności fizycznej
  18. Edukacja zdrowotna
  19. Kompetencje społeczne i etyka w sporcie
  20. Metodyka nauczania wychowania fizycznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym
  21. Metodyka wychowania fizycznego w szkole podstawowej
  22. Metodyka wychowania fizycznego w szkole ponadpodstawowej
  23. Dydaktyka wychowania fizycznego

MODUŁ II

PRZYGOTOWANIE DYDAKTYCZNE DO NAUCZANIA WYCHOWANIA FIZYCZEGO JAKO KOLEJNEGO PRZEDMIOTU (90 GODZIN) m.in.:

  1. Ramowy plan nauczania
  2. Podstawa programowa
  3. Kompetencje merytoryczne, dydaktyczne i wychowawcze nauczyciela
  4. Metody kształcenia
  5. Metodyka treści kształcenia
  6. Projektowanie procesu kształcenia
  7. Ocenianie w pracy dydaktycznej
  8. Diagnoza grupy uczniowskiej i każdego ucznia w ramach nauczanego przedmiotu
  9. Rozwój umiejętności osobistych i społeczno-emocjonalnych uczniów
  10. Warsztat pracy nauczyciela

 

Praktyki zawodowe:

Celem praktyk zawodowych jest zdobywanie doświadczenia związanego z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela Wiedzy o społeczeństwiei konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki szczegółowej (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną. Jeżeli przedmiot jest nauczany lub rodzaj zajęć jest prowadzony zarówno w szkole podstawowej, jak i ponadpodstawowej, praktyki zawodowe odbywają się w obu typach szkół.

 

 

Реєстрація