studia podyplomowe

Pedagogika korekcyjna (terapia pedagogiczna)

TERMIN ROZPOCZ─śCIA KOLEJNEJ EDYCJI: PA┼╣DZIERNIK 2020

Pedagogika korekcyjna (terapia pedagogiczna)

Praktyka pedagogiczna wymaga od wsp├│┼éczesnego nauczyciela wci─ů┼╝ nowych umiej─Ötno┼Ťci, nie tylko edukacyjnych, ale r├│wnie┼╝ wychowawczych, komunikacyjnych i terapeutycznych.

Nauczyciel powinien indywidualizować pracę na lekcji oraz prowadzić wsparcie terapeutyczne dla uczniów  o zaburzonym lub nieharmonijnym rozwoju.

Studia podyplomowe w zakresie pedagogiki korekcyjnej (terapii pedagogicznej) poszerzaj─ů wiedz─Ö i kompetencje┬á s┼éuchaczy o metody terapii zaburze┼ä rozwojowych dziecka. Zwi─Ökszaj─ů tym samym efektywno┼Ť─ç pracy pedagogicznej ka┼╝dego nauczyciela, na ka┼╝dym przedmiocie oraz przygotowuj─ů do prowadzenia zaj─Ö─ç korekcyjno-kompensacyjnych.

ADRESACI:

Studia s─ů kierowane do os├│b, kt├│re:

  1. posiadaj─ů kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zaj─Ö─ç, a nie posiadaj─ů przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej (W przypadku tych os├│b program studi├│w b─Ödzie poszerzony nast─Öpuj─ůce zaj─Öcia: dydaktyka specjalna (30h); diagnostyka w pedagogice specjalnej (30); praktyki zawodowe (60h)
  2. posiadaj─ů przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chc─ů uzyska─ç przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej
  3. Nauczyciele przedszkoli i szkół wszystkich typów (specjalnych, integracyjnych, ogólnodostępnych);
  4. Wychowawcy, opiekunowie;
  5. Pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych;
  6. Pedagodzy szkolni;
  7. Psycholodzy.


CEL STUDIÓW:

Celem studi├│w jest wyposa┼╝enie s┼éuchaczy w praktyczne umiej─Ötno┼Ťci, wiedz─Ö i narz─Ödzia z zakresu diagnozy i terapii pedagogicznej niezb─Ödne do:

– samodzielnego przeprowadzenia diagnozy i terapii dzieci oraz m┼éodzie┼╝y ze specyficznymi trudno┼Ťciami w uczeniu si─Ö i/lub z zaburzeniami rozwoju ruchowego, emocjonalnego i spo┼éecznego,

– organizowania r├│┼╝nych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wspierania rodzic├│w i┬ánauczycieli w┬ározwi─ůzywaniu problem├│w wychowawczych.

 

W trakcie studi├│w i praktyk pedagogicznych s┼éuchacze nab─Öd─ů wiedz─Ö i umiej─Ötno┼Ťci w zakresie:

  • rozpoznawania i zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i m┼éodzie┼╝y ze specyficznymi i┬á trudno┼Ťciami w rozwoju oraz uczeniu si─Ö (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia) oraz niespecyficznymi (niepe┼énosprawno┼Ťci, zagro┼╝enie niedostosowaniem spo┼éecznym i niedostosowanie spo┼éeczne, zaburzenia neurorozwojowe) trudno┼Ťciami w rozwoju i nauce;
  • konstruowania diagnozy rozwojowej i funkcjonalnej dzieci i m┼éodzie┼╝y ze specyficznymi i niespecyficznymi trudno┼Ťciami w rozwoju oraz uczeniu si─Ö;
  • zasad i sposob├│w konstruowania indywidualnych program├│w kszta┼écenia, korekcji i kompensacji;
  • doboru w┼éa┼Ťciwych do zaburzenia dziecka metod┬á pracy korekcyjno-kompensacyjnej;
  • prowadzenia zaj─Ö─ç specjalistycznych, korekcyjno-kompensacyjnych oraz innych o charakterze terapeutycznym dla dzieci i m┼éodzie┼╝y ze specyficznymi i niespecyficznymi trudno┼Ťciami w rozwoju oraz uczeniu si─Ö;
  • w┼éa┼Ťciwej interpretacji opinii i orzecze┼ä wydawanych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne;
  • wsp├│┼épracy z rodzin─ů ucznia z trudno┼Ťciami w uczeniu si─Ö;
  • umiej─Ötno┼Ťci stosowania przepis├│w prawa o┼Ťwiatowego dotycz─ůcych organizowania kszta┼écenia, pomocy, wsparcia i opieki dla tych dzieci i uczni├│w w przedszkolach, szko┼éach i plac├│wkach oraz prowadzenia dokumentacji.

 

 

PERSPEKTYWY ZAWODOWE

Po uko┼äczeniu studi├│w absolwent posiada kwalifikacje do prowadzenia w przedszkolach, szko┼éach, plac├│wkach o┼Ťwiatowych i opieku┼äczo-wychowawczych zajmuj─ůcych si─Ö prowadzeniem terapii pedagogicznej dzieci i m┼éodzie┼╝y:

  • indywidualnych i grupowych zaj─Ö─ç korekcyjno – kompensacyjnych dla uczni├│w z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub ze specyficznymi trudno┼Ťciami w uczeniu si─Ö;
  • zaj─Ö─ç wspomagaj─ůcych wychowawcz─ů funkcj─Ö rodziny, zapobiegaj─ůcych zachowaniom dysfunkcyjnym uczni├│w oraz wspieraj─ůcych ich rozw├│j;
  • zaj─Ö─ç warsztatowych i konsultacji dla rodzic├│w i nauczycieli z zakresu pedagogiki korekcyjnej;
  • zaj─Ö─ç z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju;
  • bada┼ä i dzia┼éa┼ä diagnostycznych dotycz─ůcych poszczeg├│lnych uczni├│w, w tym diagnozowania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz mo┼╝liwo┼Ťci psychofizycznych;
  • minimalizowania skutk├│w zaburze┼ä rozwojowych, zapobiegania zaburzeniom zachowania;
  • terapii pedagogicznej indywidualnej i grupowej;
  • dzia┼éa┼ä wspieraj─ůcych rozw├│j ucznia i jego mocnych stron oraz poradnictwa dla uczni├│w.

 

PEDAGOGIKA KOREKCYJNA (TERAPIA PEDAGOGICZNA )┬ádla os├│b┬áju┼╝ posiadaj─ůcych specjalno┼Ť─ç┬áz pedagogiki specjalnej

CZAS TRWANIA: 3 semestry

LICZBA GODZIN: 510 (w tym 120 godz. praktyk)

PEDAGOGIKA KOREKCYJNA (TERAPIA PEDAGOGICZNA )┬á┬ádla os├│b┬áNIE posiadaj─ůcych specjalno┼Ť─ç┬áz pedagogiki specjalnej

CZAS TRWANIA: 3 semestry

LICZBA GODZIN: 570 (w tym 180 godz. praktyk)

rekrutacja krok po kroku

WARUNKI PRZYJ─śCIA:

O przyj─Öcie na Studia Podyplomowe mog─ů ubiega─ç si─Ö osoby, kt├│re uko┼äczy┼éy studia wy┼╝sze I lub II stopnia. Rekrutacja odbywa si─Ö bez egzamin├│w wst─Öpnych. Ze wzgl─Ödu na ograniczon─ů ilo┼Ť─ç miejsc, o przyj─Öciu decyduje kolejno┼Ť─ç zg┼éosze┼ä. Warunkiem przyj─Öcia na studia podyplomowe jest z┼éo┼╝enie kompletu dokument├│w.

Krok 1

Wype┼énij FORMULARZ ZG┼üOSZENIOWY lub skompletuj wszystkie wymagane dokumenty i dostarcz je do Biura Rekrutacji. Mo┼╝esz to zrobi─ç: osobi┼Ťcie, za po┼Ťrednictwem osoby trzeciej, poczt─ů tradycyjn─ů na adres Uczelni (z dopiskiem Biuro rekrutacji),

Krok 2

Nast─Öpnie otrzymasz login i has┼éo do Wirtualnego Dziekanatu ( gdzie znajduj─ů si─Ö informacje o op┼éatach, planach zaj─Ö─ç, ocenach z egzamin├│w oraz wa┼╝ne og┼éoszenia).

Wymagane dokumenty:

  • kwestionariusz osobowy ÔÇô pobierz
  • kserokopia dyplomu uko┼äczenia szko┼éy wy┼╝szej
  • 2 zdj─Öcia ( 35mm x 45 mm )
  • zdj─Öcie w┬áwersji cyfrowej
  • op┼éaty Wpisowe 50 z┼é mo┼╝na┬á dokona─ç na nr konta (NEO bank┬á27 9068 1013 0000 0000 0173 2214)

formularz zgłoszeniowy

program

Nazwa przedmiotu

Liczba godzin

Ilo┼Ť─ç ECTS

Przygotowanie merytoryczne  240h

Podstawowe problemy pedagogiki specjalnej

20

 

Podstawy pedagogiki korekcyjnej i oddziaływań terapeutycznych

30

 

Medyczne aspekty pedagogiki korekcyjnej – wybrane zagadnienia neurologii dzieci─Öcej i psychiatrii

10

 

Psychologiczne podstawy proces├│w uczenia si─Ö

10

 

Wybrane zagadnienia z psychologii wychowawczej, klinicznej i rozwojowej

20

 

Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i m┼éodzie┼╝y (podstawy teoretyczne, kryteria diagnostyczne, prawne aspekty kszta┼écenia, pomocy i wsparcia dzieci i uczni├│w ze specyficznymi i niespecyficznymi trudno┼Ťciami w rozwoju i uczeniu si─Ö

20

 

Diagnostyka psychopedagogiczna/ Diagnoza psychopedagogiczna specyficznych i niespecyficznych trudno┼Ťci w rozwoju i nauce w przedszkolu, szkole, poradni

20

 

Wsp├│┼épraca z rodzin─ů dziecka z zaburzeniami rozwojowymi / Sytuacja i wsparcie rodziny dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

10

 

Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, szkole i plac├│wce/ Pomoc psychologiczno-pedagogicznej i poradnictwo w ┼Ťwietle przepis├│w prawa/ Prawne aspekty pomocy┬á uczniowi ze specyficznych trudno┼Ťciami w uczeniu si─Ö

20

 

Organizacja procesu terapeutycznego – proces grupowy, komunikacja, wsparcie psychologiczne dzieci i m┼éodzie┼╝y

20

 

Specyfika pracy terapeutycznej z uczniem niepełnosprawnym w przedszkolu, szkole i placówce

30

 

Specyfika pracy z dzieckiem z chorob─ů przewlek┼é─ů w przedszkolu, szkole i plac├│wce

10

 

Konstruowanie indywidualnych program├│w edukacyjno-terapeutycznych

20

 

Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne 150 h

Warsztat umiej─Ötno┼Ťci wychowawczych – praca z uczniem z trudno┼Ťciami wychowawczymi

10

 

Warsztat umiej─Ötno┼Ťci socjoterapeutycznych

10

 

Warsztat kreatywno┼Ťci

10

 

Elementy logopedii i fonetyki z metodyk─ů terapii zaburze┼ä mowy

10

 

Wybrane zagadnienia z metodyki kształcenia przedszkolnego i wczesnoszkolnego

10

 

Metodyka zaj─Ö─ç korekcyjno-kompensacyjnych i wyr├│wnawczych z uczniami ze specyficznymi trudno┼Ťciami w nauce czytania i pisania

20

 

Metodyka zaj─Ö─ç korekcyjno-kompensacyjnych i wyr├│wnawczych z uczniami ze specyficznymi trudno┼Ťciami w nauce matematyki

20

 

Metodyka zajęć terapeutycznych z uczniami z zaburzeniami rozwoju emocjonalnego i społecznego

20

 

Profilaktyka z elementami wczesnego wspomagania rozwoju dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych i poradnictwa

20

 

Metodyka pracy z uczniem zdolnym

10

 

Muzykoterapia i arteterapia w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych

10

 

Praktyka zawodowa

120

6

 Razem

510

 

opłaty

 

Wszystkie kwoty rat obejmuj─ů 10 % rabatu za┬áp┼éatno┼Ť─ç w┬áterminie.
  • Z┼üOTY ÔÇô NEOBANK 27 9068 1013 0000 0000 0173 2214
    Z┼üOTY ÔÇô WBK 31 1090 1476 0000 0001 3246 2352
    DOLAR ÔÇô WBK 48 1090 1476 0000 0001 3258 0386
    EURO┬á ┬á ÔÇô WBK 32 1090 1476 0000 0001 3258 0383

    Numer SWIFT Banku WBK : WBKPPLPP

    W nazwie przelewu prosimy wpisywa─ç:

    Imi─Ö i nazwisko (w szczeg├│lnosci je┼Ťli w┼éa┼Ťciciel konta jest inny ni┼╝ student np. rodzic) numer albumu oraz miesi─ůc op┼éaty

    Wz├│r: Jan Nowak nr.122, 4/2016

Ch─Ötnie pomo┼╝emy ÔÇô zadzwo┼ä lub napisz do nas!

Czesne za studia

I Rata

II Raty

X Rat

5 900 zł/5 200 zł*

2 950 zł / 2 600 zł*

590 zł / 520 zł*

*przy zapisie do 15 wrze┼Ťnia 2020 r.

Translate ┬╗

đáđÁĐöĐüĐéĐÇđ░ĐćĐľĐĆ