Specjalność „zarządzanie systemami bezpieczeństwa” ma na celu przekazanie i uzupełnienie wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu zarządzania bezpieczeństwem państwa w sytuacjach kryzysowych o różnorodnej genezie, oraz zagrożeń dla bezpieczeństwa państwa i sposobów reagowania. Studia wyposażają również w wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania bezpieczeństwem i sytuacją kryzysową, ochrony bezpieczeństwa publicznego i narodowego, negocjacji kryzysowych, teoretycznych i praktycznych aspektów powstawania, funkcjonowania, przekształcania, rozwoju oraz współdziałania sektora publicznego (administracji rządowej i samorządowej) oraz organizacji gospodarczych.
Specjalność może być szczególnie interesująca dla słuchaczy i absolwentów szkół aspirantów Państwowej Straży Pożarnej ze względu na podobny program kształcenia. Pozwala ona zdobyć im wyższe studia, które nie tylko dostarczają i utrwalają wiedzę niezbędną w ich przyszłej pracy zawodowej, ale także umożliwiają dalszy awans zawodowy i ubieganie się o wyższe stanowiska służbowe w Państwowej Straży Pożarnej.
Dlaczego warto:
uzyskanie specjalistycznej wiedzy pozwalającej na sprawne zarządzanie systemami ratowniczymi
poznanie zasad planowania, organizowania, nadzorowania oraz koordynowania działań ratowniczych
przyswojenie zasad funkcjonowania ratownictwa jako elementu systemu zarządzania kryzysowego oraz systemu bezpieczeństwa państwa
zdobycie wiedzy na temat organizacji, prowadzenia i kierowania działaniami ratowniczymi oraz zasadami koordynacji działa
Przedmioty specjalnościowe
Zarządzanie bezpieczeństwem w jednostkach samorządu terytorialnego. 4 pkt ECTS
Pozarządowa strefa bezpieczeństwa państwa. 3 pkt ECTS
Struktury bezpieczeństwa publicznego wybranych państw. 3 pkt ECTS
System bezpieczeństwa i porządku publicznego. 4 pkt ECTS
Służby ratownictwa w Polsce. 3 pkt ECTS
Prewencja w systemach bezpieczeństwa.3 pkt ECTS
Seminarium dyplomowe.10 pkt ECTS
rekrutacja krok po kroku
Krok 1
Skompletuj wszystkie wymagane dokumenty i dostarcz je do Biura Rekrutacji. Możesz to zrobić:
osobiście,
za pośrednictwem osoby trzeciej,
pocztą tradycyjną na adres Uczelni (z dopiskiem Biuro rekrutacji),
Krok 2
Następnie otrzymasz login i hasło do Wirtualnego Dziekanatu ( gdzie znajdują się informacje o opłatach, planach zajęć, ocenach z egzaminów oraz ważne ogłoszenia).
Krok 3
Jeżeli Twoje dokumenty będą kompletne, otrzymasz decyzje o przyjęciu na studia a następnie umowę do podpisania, w której będą zawarte szczegółowo warunki studiowania.
Krok 4
Gdy twoja teczka będzie już gotowa dostaniesz do podpisania Ślubowanie. Odbierzesz legitymację i od tego momentu zostaniesz pełnoprawnym Studentem WSHiU!
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.