Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w umiejętności profesjonalnego organizowania wczesnej, kompleksowej i systematycznej pomocy dzieciom zagrożonym nieprawidłowym rozwojem i z niepełnosprawnością oraz ich rodzinom w nabywaniu przez nich umiejętności postępowania z dzieckiem w zakresie określonym przez indywidualny program wczesnego wspomagania.
Podczas zajęć słuchacze poznają warunki organizowania i realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, rozumianego jako wielospecjalistyczne, kompleksowe i intensywne działania mające na celu stymulowanie funkcji odpowiedzialnych za rozwój psychomotoryczny i komunikację dziecka niepełnosprawnego.
W ramach studiów uczestnicy realizują praktyki pedagogiczne w placówkach, w których prowadzone jest wczesne wspomaganie rozwoju, w szczególności w placówkach kształcenia specjalnego.
Po ukończeniu studiów absolwent posiada kompetencje do podjęcia zatrudnienia m.in. w:
ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i ośrodkach wczesnej interwencji
przedszkolach i szkołach: specjalnych, integracyjnych, z oddziałami integracyjnymi oraz ogólnodostępnych prowadzących programy wspomagające rozwój dzieci
specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych prowadzących programy wspomagające rozwój dzieci
ośrodkach rehabilitacyjnych
instytucjach niepublicznych
ośrodkach, poradniach, fundacjach, stowarzyszeniach i innych placówkach, w których powoływane są zespoły do prowadzenia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
poradniach psychologiczno-pedagogicznych i specjalistycznych prowadzących program wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Studia są kierowane do osób, które:
posiadają kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej (W przypadku tych osób program studiów będzie poszerzony następujące zajęcia: dydaktyka specjalna (30h); diagnostyka w pedagogice specjalnej (30); praktyki zawodowe (60h)
posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej
pedagodzy,
psycholodzy,
fizjoterapeuci,
osoby pracujące w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, przedszkolach i innych placówkach zajmujących się dziećmi z zaburzeniami rozwoju.
ORGANIZACJA NAUKI:
Studia trwają 2 semestry. 200 godzin zajęć dydaktycznych ( zajęcia w formie warsztatów oraz ćwiczeń).
Zjazdy odbywają się średnio co 2 tygodnie (sobota, niedziela).
Studia kończą się obroną pracy dyplomowej.
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych uprawniające osoby o co najmniej trzyletnim stażu pracy – zgodnie z art. 46.2 ustawy o działalności leczniczej (Dz.U. 2011.112.654) – do ubiegania się o stanowisko kierownika podmiotu leczniczego niebędącego przedsiębiorcą.
KOMPETENCJE ABSOLWENTA:
organizowanie i prowadzenie zajęć z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi;
opracowywanie i realizowanie indywidualnych programów zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i jego rodziny;
przeprowadzanie wielospecjalistycznej diagnozy, terapii małego dziecka ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i oceny skuteczności podejmowanych wobec niego działań;
wybór i dostosowywanie metod do potrzeb rozwojowych dziecka od urodzenia do 6.roku życia;
prowadzenie konsultacji i instruktażu dla rodziców;
dokumentowanie działań realizowanych z dzieckiem i jego rodziną;
prowadzenie zajęć terapeutycznych z małym dzieckiem z niepełnosprawnością
organizowanie wsparcia rozwojowego dziecka i jego rodziny.
O przyjęcie na Studia Podyplomowe mogą ubiegać się osoby, które ukończyły studia wyższe I lub II stopnia. Rekrutacja odbywa się bez egzaminów wstępnych. Ze względu na ograniczoną ilość miejsc, o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe jest złożenie kompletu dokumentów.
Krok 1
Wypełnij FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY lub skompletuj wszystkie wymagane dokumenty i dostarcz je do Biura Rekrutacji. Możesz to zrobić:
osobiście,
za pośrednictwem osoby trzeciej,
pocztą tradycyjną na adres Uczelni (z dopiskiem Biuro rekrutacji),
Krok 2
Następnie otrzymasz login i hasło do Wirtualnego Dziekanatu ( gdzie znajdują się informacje o opłatach, planach zajęć, ocenach z egzaminów oraz ważne ogłoszenia).
opłaty wpisowe 50 zł można dokonać na nr konta (SANTANDER 31 1090 1476 0000 0001 3246 2352)
formularz zgłoszeniowy
program
Nazwa przedmiotu
Liczba godzin
Ilość ECTS
Przygotowanie merytoryczne 240h
Podstawowe problemy pedagogiki specjalnej.Subdyscypliny pedagogiki specjalnej
20
Podstawy psychologii rozwojowej małego dziecka z elementami psychologii klinicznej
20
Teoretyczne podstawy wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
20
Medyczne podstawy wczesnej interwencji terapeutycznej i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
20
Teoretyczne podstawy diagnozowania /diagnostyka w pedagogice specjalnej
25
Sytuacja rodziny dziecka z niepełnosprawnością
10
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej i rewalidacyjnej oraz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w przedszkolu, szkole i placówce specjalistycznej
20
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z zaburzeniami somatycznymi i ruchowymi /zasady rehabilitacji dziecka z zaburzeniami somatycznymi i ruchowymi
15
Wczesna interwencja i wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z zaburzeniami słuchu/zasady rehabilitacji i wychowania słuchowego dziecka z uszkodzonym słuchem
15
Wczesna interwencja i wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z zaburzeniami wzroku/zasady rehabilitacji i rozwijania umiejętności widzenia dziecka z uszkodzonym wzrokiem
15
Wczesna interwencja i wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z zaburzeniami umysłowymi
15
Zasady rehabilitacji i terapii logopedycznej dziecka z zaburzeniami mowy
15
Zasady rehabilitacji dziecka z wczesnymi symptomami autystycznego spektrum zaburzeń
15
Programy terapeutyczne stosowane we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka i wczesnej interwencji
10
Podstawy prawne kształcenia, rehabilitacji i zabezpieczenia społecznego dzieci edukacyjnych z różnymi potrzebami edukacyjnymi
5
Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne 150 h
Metodyka konstruowania indywidualnych planów rozwoju dziecka oraz programów terapeutycznych
20
Metody stymulacji i integracji sensorycznej
20
Metody diagnozy i terapii małego dziecka z wadą słuchu
20
Wczesna diagnoza i stymulacja rozwoju dziecka zagrożonego niepełnosprawnością intelektualną
20
Diagnoza i metodyka zajęć z małym dzieckiem przewlekle chorym, z zaburzeniami rozwoju ruchowego, z afazją
10
Diagnoza i metody wczesnego wspomagania rozwoju dzieci niewidomych i słabowidzących
20
Diagnoza i wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z wczesnymi symptomami autystycznego spektrum zaburzeń
10
Zabawa- programy wspomagania rozwoju dziecka małego i w wieku przedszkolnym
10
Metodyka wsparcia rodziny we wczesnej interwencji terapeutycznej domowej / Praca z rodziną dziecka z niepełnosprawnością/Wsparcie rodziców dziecka na wczesnym etapie rozwoju
20
Praktyka zawodowa w placówkach wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania
120
6
Razem
510
Zarządzaj zgodami plików cookie
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.