studia podyplomowe
Wychowanie fizyczne dla nauczycieli
Rekrutacja na rok akademicki 2024/25 trwa !
Wychowanie fizyczne dla nauczycieli
Kierunek Wychowanie fizyczne jest skierowany do nauczycieli, którzy chcą zdobyć dodatkowe kwalifikacje w ramach nauczania kolejnego przedmiotu jakim jest Wiedza o społeczeństwie.Nowoczesny program studiów podyplomowych na tym kierunku obejmuje treści kształcenia przygotowujące do:
- nauczania Wychowania fizycznego w szkole podstawowej (II etap edukacyjny)
oraz
- nauczania Wychowania fizycznego w szkole ponadpodstawowej (III etap edukacyjny)
W ramach 3-semestralnych studiów podyplomowych na kierunku: Wychowanie fizyczne uczestnicy zostaną zapoznania z wymaganiami nowej podstawy programowej i nabędą wiedzę oraz praktyczne umiejętności dla efektywnego i skutecznego nauczania Wychowania fizycznego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. W ramach studiów podyplomowych nasi uczestnicy poznają:
- miejsce przedmiotu w ramowych planach nauczania na poszczególnych etapach,
- podstawę programową kształcenia na II i III etapie edukacyjnym,
- cele kształcenia,
- treści nauczania poszczególnych etapach edukacyjnych,
- przedmiot w kontekście wcześniejszego i dalszego kształcenia,
- strukturę wiedzy w zakresie przedmiotu,
- kompetencje kluczowe i ich kształtowanie w ramach nauczania przedmiotu,.
ORGANIZACJA NAUKI:
Czas trwania studiów:
Planowane rozpoczęcie: wrzesień 2024 r.
3 semestry
90 godzin praktyk zawodowych
270 godzin
Zjazdy średnio co 2 tygodnie, tryb hybrydowy (sobota na Uczelni, Niedziela z wykładowcami na żywo przez Zoom ).
Studia kończą się egzaminem ustnym.
Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych z zakresu kwalifikacji nauczycielskich.
KOMPETENCJE ABSOLWENTA:
Absolwenci kierunku będą wiedzieć jak:
- identyfikować zadania szkolne z celami kształcenia, w szczególności z wymaganiami ogólnymi podstawy programowej, oraz z kompetencjami kluczowymi;
- przeanalizować rozkład materiału;
- identyfikować powiązania treści nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć z innymi treściami nauczania;
- dostosować sposób komunikacji do poziomu rozwojowego uczniów;
- kreować sytuacje dydaktyczne służące aktywności i rozwojowi zainteresowań uczniów oraz popularyzacji wiedzy;
- dobierać metody pracy klasy oraz środki dydaktyczne,
- merytorycznie, profesjonalnie i rzetelnie oceniać pracę uczniów wykonywaną w klasie i w domu;
- skonstruować sprawdzian służący ocenie danych umiejętności uczniów;
- rozpoznać typowe dla nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć błędy uczniowskie i wykorzystać je w procesie dydaktycznym;
- przeprowadzić wstępną diagnozę umiejętności ucznia.
Absolwenci kierunku będą przygotowani do:
- adaptowania metod pracy do potrzeb i różnych stylów uczenia się uczniów;
- popularyzowania wiedzy wśród uczniów i w środowisku szkolnym oraz pozaszkolnym;
- zachęcania uczniów do podejmowania prób badawczych oraz systematycznej aktywności fizycznej;
- promowania odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych oraz poszanowania praw własności intelektualnej;
- kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów;
- budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów oraz kształtowania ich kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych;
- rozwijania u uczniów ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej oraz logicznego i krytycznego myślenia;
- kształtowania nawyku systematycznego uczenia się i korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu;
- stymulowania uczniów do uczenia się przez całe życie przez samodzielną pracę.
Absolwenci kierunku potrafią m.in.:
- obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, analizować je z wykorzystaniem wiedzy pedagogiczno-psychologicznej oraz proponować rozwiązania problemów;
- adekwatnie dobierać, tworzyć i dostosowywać do zróżnicowanych potrzeb uczniów materiały i środki, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej, oraz metody pracy w celu samodzielnego projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych, dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych;
- rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia uczniów oraz projektować i prowadzić działania wspierające integralny rozwój uczniów, ich aktywność i uczestnictwo w procesie kształcenia i wychowania oraz w życiu społecznym;
- projektować i realizować programy nauczania z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów;
- tworzyć sytuacje wychowawczo-dydaktyczne motywujące uczniów do nauki i pracy nad sobą, analizować ich skuteczność oraz modyfikować działania w celu uzyskania pożądanych efektów wychowania i kształcenia;
- podejmować pracę z uczniami rozbudzającą ich zainteresowania i rozwijającą ich uzdolnienia, właściwie dobierać treści nauczania, zadania i formy pracy w ramach samokształcenia oraz promować osiągnięcia uczniów;
- rozwijać kreatywność i umiejętność samodzielnego, krytycznego myślenia uczniów;
- skutecznie animować i monitorować realizację zespołowych działań edukacyjnych uczniów;
- wykorzystywać proces oceniania i udzielania informacji zwrotnych do stymulowania uczniów w ich pracy nad własnym rozwojem;
- monitorować postępy uczniów, ich aktywność i uczestnictwo w życiu społecznym szkoły;
- odpowiedzialnie organizować pracę szkolną oraz pozaszkolną ucznia, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku;
- skutecznie realizować działania wspomagające uczniów w świadomym i odpowiedzialnym podejmowaniu decyzji edukacyjnych i zawodowych;
- poprawnie posługiwać się językiem polskim i poprawnie oraz adekwatnie do wieku uczniów posługiwać się terminologią przedmiotu;
rekrutacja krok po kroku
Skontaktuj się z nami, we wszystkim pomożemy
WARUNKI PRZYJĘCIA:
O przyjęcie na Studia Podyplomowe mogą ubiegać się osoby, które ukończyły studia wyższe I lub II stopnia. Rekrutacja odbywa się bez egzaminów wstępnych. Ze względu na ograniczoną ilość miejsc, o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe jest złożenie kompletu dokumentów.
Krok 1
Wypełnij FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY lub skompletuj wszystkie wymagane dokumenty i dostarcz je do Biura Rekrutacji. Możesz to zrobić: osobiście, za pośrednictwem osoby trzeciej, pocztą tradycyjną na adres Uczelni (z dopiskiem Biuro rekrutacji),
Krok 2
Następnie otrzymasz login i hasło do Wirtualnego Dziekanatu ( gdzie znajdują się informacje o opłatach, planach zajęć, ocenach z egzaminów oraz ważne ogłoszenia).
Wymagane dokumenty:
- kwestionariusz osobowy – pobierz
- oświadczenie o zapoznaniu się z regulaminem pobierz
- RODO pobierz
- umowa o naukę pobierz
- ksero dyplomu ukończenia szkoły wyższej
- 2 zdjęcia ( 35mm x 45 mm )
- zdjęcie w wersji cyfrowej
- opłaty wpisowe 50 zł można dokonać na nr konta
(SANTANDER 31 1090 1476 0000 0001 3246 2352)
formularz zgłoszeniowy
program
W ramach modułu I w trakcie zajęć omówione zostaną m.in. treści takie jak:
- Historia kultury fizycznej
- Organizacja i prawo w sporcie
- Organizacja i zarządzanie sportem
- Organizacja imprez sportowych i rekreacyjnych
- Anatomia i fizjologia rozwoju człowieka
- Rozwój fizyczny i sprawność fizyczna
- Teoria wychowania fizycznego (aktywność fizyczna)
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- Teoria i metodyka piłki nożnej
- Teoria i metodyka koszykówki
- Teoria i metodyka piłki siatkowej
- Teoria i metodyka piłki ręcznej
- Zabawy i gry ruchowe
- Teoria i metodyka gimnastyki
- Teoria i metodyka lekkoatletyki
- Nowoczesne formy aktywności fizycznej z elementami rytmiki i tańca
- Bezpieczeństwo w aktywności fizycznej
- Edukacja zdrowotna
- Kompetencje społeczne i etyka w sporcie
- Metodyka nauczania wychowania fizycznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym
- Metodyka wychowania fizycznego w szkole podstawowej
- Metodyka wychowania fizycznego w szkole ponadpodstawowej
- Dydaktyka wychowania fizycznego
MODUŁ II
PRZYGOTOWANIE DYDAKTYCZNE DO NAUCZANIA WYCHOWANIA FIZYCZEGO JAKO KOLEJNEGO PRZEDMIOTU (90 GODZIN) m.in.:
- Ramowy plan nauczania
- Podstawa programowa
- Kompetencje merytoryczne, dydaktyczne i wychowawcze nauczyciela
- Metody kształcenia
- Metodyka treści kształcenia
- Projektowanie procesu kształcenia
- Ocenianie w pracy dydaktycznej
- Diagnoza grupy uczniowskiej i każdego ucznia w ramach nauczanego przedmiotu
- Rozwój umiejętności osobistych i społeczno-emocjonalnych uczniów
- Warsztat pracy nauczyciela
Praktyki zawodowe:
Celem praktyk zawodowych jest zdobywanie doświadczenia związanego z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela Wiedzy o społeczeństwiei konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki szczegółowej (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną. Jeżeli przedmiot jest nauczany lub rodzaj zajęć jest prowadzony zarówno w szkole podstawowej, jak i ponadpodstawowej, praktyki zawodowe odbywają się w obu typach szkół.