studia podyplomowe
Kwalifikacje nauczycielskie/ Przygotowanie pedagogiczne
Rekrutacja na rok akademicki 2024/25 trwa !
Kwalifikacje nauczycielskie
Absolwent studiów posiadających przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć a nie posiadający przygotowania psychologiczno – pedagogicznego i dydaktycznego zyska przygotowanie do wykonywania zawodu nauczyciela poprzez uzyskanie przygotowania psychologiczno – pedagogicznego i dydaktycznego, z tym, że w przypadku absolwentów studiów pierwszego stopnia może ono obejmować wyłącznie przygotowanie do pracy w przedszkolach i szkołach podstawowych.
Studia kierowane są do obecnych lub przyszłych nauczycieli nieposiadających przygotowania pedagogicznego, a także do psychologów, socjologów, pracowników socjalnych i innych osób, pragnących uzupełnić swoje kwalifikacje o przygotowanie pedagogiczne. Całe studia są zgodne z wytycznymi Ministerstwa Nauki i Edukacji.
ORGANIZACJA NAUKI:
- Studia trwają 3 semestry, 450 godzin
(w tym 150 godzin praktyk). - Zjazdy średnio co 2 tygodnie (Sobota w salach Uczelni, Niedziela z wykładowcami na żywo przez Zoom ).
- Studia kończą się egzaminem ustnym.
- Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych z zakresu kwalifikacji nauczycielskich.
KOMPETENCJE ABSOLWENTA:
- zajmowanie stanowiska nauczyciela i prowadzenia zajęć merytorycznych w polskim systemie edukacyjnym, względnie zajęć o charakterze opiekuńczo-wychowawczym (świetlica szkolna, internat itp.),
- realizacja treści programowych w różnych formach dydaktycznych, dostosowanych do potrzeb dzieci i młodzieży w wieku szkolnym,
- podejmowanie i organizowania działań edukacyjnych, wykraczających poza ramy zajęć szkolnych (współpraca ze środowiskiem rodzinnym, lokalnym, rówieśniczym, jako czynnik wspomagający proces edukacyjny),
- samodzielne tworzenie i weryfikowanie projektów własnych działań w obszarze rozwiązywania problemów dzieci i młodzieży związanych z ich funkcjonowaniem
w sytuacjach zadaniowych o charakterze edukacyjnym i interpersonalnym.
rekrutacja krok po kroku
Skontaktuj się z nami, we wszystkim pomożemy
WARUNKI PRZYJĘCIA:
O przyjęcie na Studia Podyplomowe mogą ubiegać się osoby, które ukończyły studia wyższe I lub II stopnia. Rekrutacja odbywa się bez egzaminów wstępnych. Ze względu na ograniczoną ilość miejsc, o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe jest złożenie kompletu dokumentów.
Krok 1
Wypełnij FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY lub skompletuj wszystkie wymagane dokumenty i dostarcz je do Biura Rekrutacji. Możesz to zrobić: osobiście, za pośrednictwem osoby trzeciej, pocztą tradycyjną na adres Uczelni (z dopiskiem Biuro rekrutacji),
Krok 2
Następnie otrzymasz login i hasło do Wirtualnego Dziekanatu ( gdzie znajdują się informacje o opłatach, planach zajęć, ocenach z egzaminów oraz ważne ogłoszenia).
Wymagane dokumenty:
- kwestionariusz osobowy – pobierz
- oświadczenie o zapoznaniu się z regulaminem pobierz
- RODO pobierz
- umowa o naukę pobierz
- ksero dyplomu ukończenia szkoły wyższej
- 2 zdjęcia ( 35mm x 45 mm )
- zdjęcie w wersji cyfrowej
- opłaty wpisowe 50 zł można dokonać na nr konta
(SANTANDER 31 1090 1476 0000 0001 3246 2352)
formularz zgłoszeniowy
program
Nazwa przedmiotu | Liczba godzin | Punkty ECTS | |
Moduł I – Ogólny | |||
Prawo pracy i prawo oświatowe | 10 | 2 | |
Komunikacja interpersonalna | 15 | 4 | |
Etyka zawodowa | 10 | 3 | |
Marketing | 15 | 4 | |
Warsztat obsługi klienta | 10 | 2 | |
Jakość i audyt wewnętrzny | 15 | 5 | |
Negocjacje | 15 | 5 | |
Zarządzanie zespołem | 15 | 5 | |
Pierwsza pomoc przedmedyczna | 15 | 3 | |
BHP | 5 | 1 | |
Moduł II – Psychologiczno-pedagogiczny | |||
Pedagogika ogólna. | 10 | 3 | |
Wybrane zagadnienia z psychologii ogólnej i rozwojowej. | 15 | 4 | |
Psychologia wychowawcza z elementami psychologii różnic indywidualnych. | 15 | 4 | |
Kultura języka i emisja głosu. | 10 | 3 | |
Moduł III – Metodyczny | |||
Metodyka nauczania przedmiotów humanistycznych. | 20 | 4 | |
Metodyka nauczania przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. | 20 | 4 | |
Metodyka pracy opiekuńczo wychowawczej. | 10 | 3 | |
Elementy pedeutologii | 15 | 3 | |
Konstruowanie programów kształcenia | 15 | 4 | |
Wspomaganie wszechstronnego rozwoju ucznia | 15 | 4 | |
Organizowanie i planowanie działalności dydaktycznej | 15 | 3 | |
Ocenianie, diagnozowanie i ewaluacja w pracy nauczyciela | 15 | 3 | |
Praktyka asystencka (zajęcia warsztatowe w placówkach). | 50 | 5 | |
Praktyka pedagogiczna | 100 | 10 | |
Razem | 450 | 91 |